Accordi + Traduzione - Flawless - Beyoncé

Video


Testo e accordi per chitarra di Beyoncè e Nicki Minaj

              Bm      C
I'm bout that H, town coming coming down
Bm                       C
I'm coming down, drippin candy on the ground
    Bm            C
H H Town Town I'm coming down
Bm                            C
Coming, coming down, dripping candy on the ground

Bm          C
I know when you were little girls
Bm            C               Bm
You dreamt of being in my world
         C
Don't forget it, don't forget it
Bm            C
Respect that, bow down bitches
Bm          C
I took some time to live my life
Bm                  C                  Bm
But don't think I'm just his little wife
      C
Don't get it twisted, get it twisted
Bm            C
This my shit, bow down bitches
Bm                    C
Bow down bitches, bow bow down bitches
Bm                    C
Bow down bitches, bow bow down bitches
Bm                  C
H Town bitches H, H Town vicious
Bm                  C
I'm so crown crown, bow down bitches

Bm                    C
I'm bout that H, town coming coming down
Bm                       C
I'm coming down, drippin candy on the ground
    Bm            C
H H Town Town I'm coming down
Bm C
Coming, coming down, dripping candy on the ground


Bm                                   C
We teach girls to shrink themselves, to make themselves smaller
Bm                                      C
We say to girls "You can have ambition. But not too much
Bm                                       C
You should aim to be successful. But not too successful Otherwise you will threaten the man".
Bm                       C
Because I am female I am expected to aspire to marriage
Bm                                    C
I am expected to make my life choices always keeping in mind that marriage is the most important
Bm                               C
Now marriage can be a source of. Joy and love and mutual support
Bm                                              C
But why do we teach girls to aspire to marriage and we don't teach boys the same?
Bm                                           C
We raise girls to each other as competitors, not for jobs or for accomplishments, which
I think can be a good thing
Bm                            C
But for the attention of men. We teach girls that they cannot be sexual beings, in the
way that boys are
Bm                                       C
Feminist: the person who believes in the social, political, and economic equality of the sexes

    Bm                 D
You wake up, flawless. Post up, flawless
G
Ride around in it, flawless. Flossin on that, flawless
     Bm                    D
This diamond, flawless. My diamond, flawless
     G
This rock, flawless. My rock, flawless
       Bm          D                    G
I woke up like this I woke up like this. We flawless, ladies tell 'em
       Bm          D                    G
I woke up like this I woke up like this. We flawless, ladies tell 'em
    Bm         D          G
Say I, look so good tonight God damn, God damn
    Bm         D          G
Say I, look so good tonight God damn, God damn, God damn

Bm
Momma taught me good home training
   D
My Daddy taught me how to love my haters
   G
My sister taught me I should speak my mind
   G
My man made me feel so God damn fine

    Bm                 D
You wake up, flawless. Post up, flawless
G
Ride around in it, flawless. Flossin on that, flawless
     Bm                    D
This diamond, flawless. My diamond, flawless
     G
This rock, flawless. My rock, flawless
       Bm          D                    G
I woke up like this I woke up like this. We flawless, ladies tell 'em
       Bm          D                    G
I woke up like this I woke up like this. We flawless, ladies tell 'em
    Bm         D          G
Say I, look so good tonight God damn, God damn
    Bm         D          G
Say I, look so good tonight God damn, God damn, God damn

Traduzione di Flawless

Verso 1
Lo so che quando eravate ragazzine
sognavate di far parte del mio mondo
non dimenticatelo, non dimeticatelo
rispettate questo, inginocchiatevi stronze
Ci ho messo del tempo per farmi una vita
ma non pensate che io sia solo una semplice moglie
non fraintendete, non fraintendete
Questi sono fatti miei, inginocchiatevi stronze
inginocchiatevi stronze, inginocchiatevi stronze (incoronata/regina)
inginocchiatevi stronze,inginocchiatevi stronze
(incoronata)
H town stronze
H H town stronze
Sono così incoronata, inginocchiatevi stronze

Sono quella di H town (Houston) vengo giù per la strada con la mia macchina cromata
H H town town
vengo giù per la strada con la mia macchina cromata

[Verso 2]
Insegniamo alle ragazze a tirarsi indietro
a farsi sempre più piccole
Diciamo loro
“Puoi avere delle ambizioni
ma non così tanto
Potresti desiderare di essere una donna di successo
ma non così tanto successo
Daltronde sei sottomessa all’uomo”
Siccome sono una donna
la mia aspirazione è il matrimonio
So che le mie scelte di vita devono essere fatte sempre pensando che
il matrimonio sia la cosa più importante
Ora, il matrimonio può essere una risorsa di amore, gioia e di supporto reciproco
ma perchè insegniamo alle donne ad aspirare al matrimonio
e non facciamo lo stesso con gli uomini?
Incitiamo la competizione tra le donne
ma non per scherzo o per far si che si realizzino
ma solo per l’attenzione degli uomini
Insegniamo alle ragazze che non sono oggetti sessuali
nel modo in cui gli uomini fanno credere
Femminista: quella persona che crede nell’uguaglianza sociale, politica e economica dei sessi

[Verso 3 - Beyonce]
Ti svegli, perfetta
pubblichi, perfetta
fai un giro, perfetta
Ostenti, perfetta
questo diamante, perfetta
quell’altro diamante, perfetta
Questa pietra preziosa, perfetta
La mia pietra preziosa, perfetta
Mi sono svegliata così
Mi sono svegliata così
Siamo perfette ragazze, ditelo
Mi dico, sto così bene stasera
Mio dio
Mi dico, sto così bene stasera
Mio dio

Mia madre mi ha insegnato come fare un buon lavoro a casa
Mio padre mi ha insegnato ad amare chi mi odia
Mia sorella mi ha insegnato ad essere sincera
Il mio uomo mi fa stare da dio

[Verso 4 - Beyonce]
Ti svegli, perfetta
pubblichi, perfetta
fai un giro, perfetta
Ostenti, perfetta
questo diamante, perfetta
quell’altro diamante, perfetta
Questa pietra preziosa, perfetta
La mia pietra preziona, perfetta
Mi sono svegliata così
Mi sono svegliata così
Siamo perfette ragazze, ditelo
Mi dico, sto così bene stasera
Mio dio
Mi dico, sto così bene stasera
Mio dio

I giudici hanno dato ai campioni Skeleton Groove : 4 stelle
punteggio perfetto
e alle sfidanti Girls TYME: 3 stelle
Skeleton Groove di nuovo campioni
Congratulazioni, ci vediamo la prossima settimana!

Commenti